Хибридните спортни автомобили са все по-разпространени благодарение на повишаващите се електрически характеристики – батериите изтържат по-дълго, зареждат се по-бързо, а електромоторите дават пълно ускорение още от първата секунда. Но с BMW i8 от 2020 г., по-скоро ще изглеждате бързи, отколкото да ускорявате бързо, въпреки че неговият задвижващ механизъм е прилично мощен и по-бърз от повечето хибриди.
Не може да се отрече, че това е една от най-красивите серийни супер коли. С това BMW винаги ще привлечете внимание, не само заради футуристичния му външен вид, но и всеки път, когато отворите вратите на автомобила. Отварянето нагоре изглежда еднакво добре, както при купето с твърд покрив, така и при версията кабриолет.
Удобното возене и удобните предни седалки правят i8 2020 подходящ за ежедневна кола. Но ограниченото му пространство за съхранение на багаж и това, че е двуместен, може да го премахне от списъка с желания на повечето хора.

Новото за модела през 2020-та е, че е получил нова подобрена технология на батерията и вариант за открит роудстър, всичко останало остава същото като при купето от 2019-та.

Решението задно предаване или 4х4, вече е взето от производителя. Моделът е със стандартно задвижване на всички колела и единствено в хибриден вариант. Всеки модел разполага с богата гама екстри като кожена тапицерия, преден дисплей, отопляеми предни седалки, звукова система Harman / Kardon и интеграция на Apple CarPlay. Все пак бихме ги надградили с пакета Tera World, който е с керамични контроли, черен спирачен апарат, сини предпазни колани и изключителен кафяв интериор. Повечето екстериорни цветове са безплатни, с изключение на боята Crystal White със сини или сиви акценти. Тези, които искат да увеличат „Wow!“ фактора на i8, трябва да помислят за добавяне на адаптивните LED фарове или както BMW ги нарича Laserlight.
BMW разполага с 1,5-литров, трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, два електродвигателя и батерия от 11,6 кВтч. Триото източници на мощност се комбинират в общо 369 конски сили, способни да задействат и четирите колела и да ускорят до 100 км/ч. за 4,1 секунди. Но дори това не прави i8 най-бързия супер автомобил на пазара.

Интелигентното управление на енергията на BMW i8 купе координира взаимодействието между електромотора и бензиновия двигател, като оптимизира ресурсите за максимална мощност при минимален разход на гориво. Така се създава една мощна Plug-in хибридна система с изключителна ефективност, доказателство за което е средният разход на гориво от само 1,9 л/100 км и СО2 въглеродни емисии от максимум 42 г/км.
Инфотейнмънт системата на БМВ i8 ще бъде позната на собствениците на по-малко екзотични BMW-та. Системата е до голяма степен интуитивна и се показва на 8,8-инчов сензорен екран, разположен върху таблото за управление. Възможността за Apple CarPlay е стандартна, но Android Auto не се предлага на нито един модел BMW i8.
Автомобилът се произвежда в Лайпциг от 2014-та година. „BMW i8 е специален автомобил, който въплащава удоволствието от шофирането. И ние сме много горди, че в нашия завод произвеждаме този автомобил“, коментира директорът на завода Ханс-Петер Кермсер. Цената е доста скъпа за хибрид и за 6-те години на производство са продадени едва около 20 000 бройки, което не е особено впечатляващо. Може би, заради това от BMW са решили да спрат производството от април 2020-та, след лимитираната серия от 200 бройки – BMW i8 Ultimate Sophisto Edition, която струва близо 165 000 долара, а сега подготвя и „прощален“ вариант на Sophisto Edition.
