В технологния свят, в който средата около нас се развива изключително бързо е нормално и престъпленията да се развиват със същата или подобна скорост. Хакерството и изтичането на данни са едни от най-често срещаните нарушения, за които четем в технологичните новини напоследък.
Ето защо не е чудно, че сигурността, както онлайн, така и в реалния живот, е изключително важна за елита на Силициевата долина – мястото, от където всички технологични гиганти управляват своите бизнеси. Но освен милионите, похарчени за киберсигурност, технологичните компании отделят и милиони долари за личната безопасност на своите топ мениджъри.
Уеб гиганти като Apple, Amazon и Facebook харчат внушителни суми, от стотици хиляди до милиони долари, за лична сигурност за своите изпълнителни директори. Например, според документи, подадени по-рано този месец, Apple е похарчила 310 000 долара за личната сигурност на изпълнителния директор Тим Кук. Разбира се, тази сума изглежда нищожна за компания, която е първата в света, достигнала границата от 1 трилион долара миналата година.
От друга страна, основателят и главен изпълнителен директор на Amazon – Джеф Безос, е следващият технологичен гений, който намира своето място под светлините на прожекторите. Той стана още по-известен след новината, че той и съпругата му Макензи, с която са заедно от 25 години, се развеждат. В същото време, компанията на Безос често е обект на остри критики и за това не е чудно, че и той трябва да обърне внимание на личната си сигурност.
Шефът на Амазон харчи по 1,6 милиона долара за лична сигурност – пет пъти повече от сумата, която се харчи за сигурността на Тим Кук.
Но както Кук, така и Безос, не могат да се сравнят с медийното внимание, което се обръща на Марк Зукърбърг, създателят на Facebook.
През последната година, той се оказа в центъра на няколко сериозни бури. На Зукърбърг му се наложи да защитава компанията си срещу твърдения, че унищожава демокрацията на САЩ, което е сериозно обвинение. От друга страна, промените в алгоритъма на Facebook и най-вече по отношение на платената реклама, предизвика вълна от недоволство, идваща от собствениците на бизнеси, рекламиращи в платформата.
За човек, който често се сблъсква с гняв и недоволство от всички страни, не е чудно, че Зукърбърг отделя специално внимание на своята сигурност. Докато през 2013 година личната сигурност на Зукърбърг е струвала скромните 2,6 милиона долара, то за 2017 тя е била 7,3 милиона долара – почти 3 пъти повече. А през 2018-та година Фейсбук са похарчили за сигурността на Марк и семейството му върховите 10 милиона долара.
Общественото недоволство към Facebook е причината за големите разходи за сигурността на основателя ѝ. „Той е синоним на Фейсбук и като резултат, негативните настроения към компанията се свързват директно и често се насочват към г-н Зукърбърг“. Поради тази причина, от компанията са му осигурили 10 милиона долара, преди данъци, за „допълнителни разходи“ свързани с това, той и семейството му да бъдат защитени.
Той е охраняван денонощно от въоръжени бодигардове, специализирани в охраната на високопоставени лица, които стоят на пост и пред дома му. Според информациите, в къщата си, Марк разполага с оборудвана паник стая, а според потвърдени от служители, но не и официално от компанията слухове, той разполага и със сигурен коридор за бягство под конферентната си зала, в случай, че той и екипа му трябва, по спешност, да се евакуират от офисите.
Вероятно от съображения за сигурност от Фейсбук отказват да коментират тези детайли свързани със сигурността на изпълнителния си директор.