Тифани, една от най-известните и обичани марки бижута в целия свят, отчита ръст в продажбите на обеци през третото тримесечие на 2020 г. Докато голяма част от бизнесите забелязват спад в продажбите си тази година, при Тифани това не е така. Ръстът се дължи на увеличение на продажбите в страни като Китай и Южна Корея. Там, брандът за луксозни бижута процъфтява за сметка на останалата част от света.
Множеството продажби в азиатските страни дадоха значителен резултат, и печалба с 52% по-висока от тази, от година по-рано. За третото тримесечие на 2020г., Тифани отчита печалба от 119 милиона долара в сравнение с 78 милиона през същия период на 2019.
Докато отчита спад в продажбите в Америка и Европейския съюз, Тифани се радва на завиден ръст в Азия, където отчита продажби от 382 милиона долара през периода юли-септември 2020 г. Известно е, че в Япония продажбите намаляват с осем процента, а в Америка с цели 16.
Според експертите, неравномерните числа на продажбите, на които ставаме свидетели в момента, са пряко отражение на това къде пандемията е до голяма степен под контрол и къде не. Китай и голяма част от Азия имаха тежък, но сравнително кратък период на блокиране, който позволи на жителите да започнат да започнат да се връщат към нормалните си шопинг навици, докато Европа и Америка преживяха огромни последствия от вируса и продължават да бъдат затворени.
Както за акционерите, така и за онези, които просто се интересуват от случващото се в индустрията, положителният ръст на баланса на Tiffany е добре дошъл след период на огромна несигурност за марката. След като в продължение на няколко години се мъчеше да намери инвеститор, луксозният конгломерат LVMH, собственост на Бернар Арно, се съгласи да закупи Tiffany за 16,2 милиарда долара, което е най-голямата сделка от този тип, сключена някога. Но точно тогава се появи пандемията и сделката остана на заден план.
Според слухове, бордът на директорите на LVMH препоръчва на Арно да се откаже от придобиването на Тифани, след като Covid-19 принуди много от физическите магазини на бранда да затворят. В крайна сметка се стигна до преговори, които доведоха до намаляне на цената до 15.8 милиарда долара, и финализиране на сделката.